sobota, 15 listopada 2014

[1] Harry Potter - Harry Potter Tag



***HEJKA***
POST ZAWIERA SPOILERY!
Dzisiaj tag o Harry'm Potterze :)
Wziął się on stąd:


Jest to tag, więc taguję was wszystkich :)


Zaczynajmy!

 1. Ulubiona książka

Hmm... Pierwsze pytanie i taki problem... 
Nie umiem wybrać "tej jedynej". Kocham je wszystkie!
Może wskażę wam tą, do której najczęściej wracam:

"Zakon Feniksa"

Tak książka była wspaniała. I tak wielu ludzi jej nie lubi, głównie za sprawą Syriusza. Ale to ona najbardziej utkwiła mi w pamięci. Była to prawdopodobnie pierwsza książka, na której ryczałam, poważnie. Czuję, że od tej części Rowling "dojrzała" i seria przestała być "serią dla dzieci".
No i Luna... no jak jej nie kochać?



2. Ulubiony film

 Myślę, że będzie to:

"Czara Ognia"

Głównie dla Cedrica :) 
"Umrzeć jako czarodziej, zmartwychwstać jako wampir"
Może nie jestem fanką "Zmierzchu" (fuj, ble, ohyda), ale rola Roberta Pattinsona mnie urzekła. 
(Boże, co ja wygaduję?!)
Oczywiście zakochałam się w Fleur (no homo), bo wydawała mi się zawsze podobna do mnie. No i Gabrielle :) Ślicznotka :) Mały aniołek :)



3. Najmniej lubiana książka

Pozwolę sobie o ciekawostkę: jako pierwszą przeczytałam "Komnatę Tajemnic" i nie wróciłam do poprzedniej części przez długi czas. A kiedy zaczynałam ją czytać, to nie mogłam skończyć :(


"Kamień Filozoficzny"

Ta książka jest po prostu nudna. Nikt nie ginie (oprócz Lily i Jamesa oczywiście), nikt nie cierpi (oprócz Lily i Jamesa oczywiście) i wszystko jest takie piękne (oprócz Lily i Jamesa oczywiście).
Jedyną sceną jaką kocham w tej książce to droga do Quirella, że tak to nazwę (no wiecie, szachy, eliksiry, Puszek i tak dalej).



4. Części książek lub filmów przy których płakałaś


Hm... Właściwie to wpierw zrobiło mi się smutno przy śmierci Cedrica i przyznam, że całą noc chyba nie spałam, nie mogąc się z tym pogodzić. Ale to jeszcze nie był płacz!
"Zakon Feniksa"
"Książę Półkrwi"
"Insygnia Śmierci"

Przy tych książkach miałam prawo uronić łezkę. Wymienić wam tych bohaterów? Nie ma sprawy:
Chociażby Syriusz Black, Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore, Fred, Lupinowie, Bellatrix czy Snape (no kto nie płakał na Severusie?).


5. Jeśli mogłabyś być z dowolną postacią, kto to by był?

O kurcze... Trudne to pytanie!
Oprócz tego, że pewnie każda dziewczyna chciałaby być z Harry'm, to wybrałabym Freda/Gegorge'a :)
Albo Severusa :) Pod warunkiem, że kupiłby sobie szampon :)



6. Ulubiony bohater

Tutaj muszę się rozdwoić:

                        

                              Dobra ja                                                                        Zła Ja

     Luna Lovegood                                                          Bellatrix Lestrange



            Luna jest taka jak ja.                                            Bella reprezentuje tę mroczną
Zwariowana i niepoważna.                                                     część mnie.      
   Ma genialne pomysły i zawsze                                        Może Azkaban ją zniszczył,
          się uśmiecha.                                                              ale i tak ją uwielbiam.
   Jest po prostu idealna.                                                     Jest po prostu idealna.

  















7. Jakiego miałabyś patronusa?


Psychotest powiedział, że feniks... 
Ale myślę, że byłby to jakiś kot, może tygrys, albo puma śnieżna.
Ciężko jest to określić. 
Nie używam patronusa na co dzień, bardziej kręci mnie ciemna strona mocy :)



8. Jaką wybrałbyś Insygnię Śmierci?

Jestem jedną z "tych złych". Pewnie wzięłabym różdżkę. Władza, sposób, by podporządkować sobie tłum. Ale ta dobra twierdzi, że Kamień Wskrzeszenia byłby lepszy. A ta inteligenta część proponuje Pelerynę Niewidkę. 
Nie mam zielonego pojęcia, co bym wzięła!


 9. W jakim byłabyś domu?


Przeanalizujmy to sobie...
Moje serce należy do Gryffindoru,
Mój umysł do Ravenclawu,
Moje ciało do Huffelpuffu,
Moja dusza do Slytherinu.

Brzmi to jak haiku w stylu Apolla.
 (dla niekumatych:
"W śniegu się trawa zieleni.
Artemis woła o pomoc.
Ależ ze mnie ciacho."
~Apollo, "PJiBO: Klątwa Tytana")

Jednak wybieram Slytherin!



10. Jeśli byś mogła spotkać dowolną osobę z obsady, kto by to był?

Oczywiście wszystkich! Zróbmy sobie wycieczkę na plan filmowy! Kto za?

Ale ta jedną osobę, tak?
Byłaby to Emma Watson, moja pierwsza idolka z dzieciństwa.
Ta kobieta (wtedy to w zasadzie jeszcze dziewczyna) jest niesamowita!




11. Czy grałaś w gry komputerowe?

Miałam przyjemność popykać w drugą i trzecią grę :) Zaczęłam też przechodzić czwartą, ale może z 10 minut. Pozdrawiam moich kuzynów!

Natomiast przeszłam obie gry Lego na 100% na moim kochanym PS3 :* Pozdrawiam mojego brata!

W sumie chyba sobie kupię wszystkie "normalne" wersje gry. Tak jakoś zawsze chciałam i nie było kasy i czasu...


12. Na jakiej pozycji grałabyś w drużynie Quidditcha?


Marzę o pozycji szukającego :)
Obstawiam jednak, ze w końcu wylądowałabym w drużynie jako ścigający. Nie widzę siebie jako pałkarza, nigdy w życiu! Obrona to chyba też nie to...


13. Byłaś szczęśliwa z zakończenia?

Jako mała dziewczynka owszem, ale z czasem zaczęło mnie to drażnić. Dlaczego wygrywa "jasna strona mocy"? 
Połowa mnie jest śmierciożercą, a połowa aurorem. Jak to pogodzić?
Skupmy się na tym dobrym...
Tak, podobało mi się, ale tak jakoś mi się smutno porobiło. Ale jak to głoszą "Wybrani":

 "Cel uświęca środki"
(napis przy wejściu do kapliczki)



14. Ile znaczy dla ciebie Harry Potter?

Jest to seria, na której się wychowałam i jedna z TYCH KSIĄŻEK, które kocham i będę kochać do końca życia. Zmieniłam się i zakończyłam okres "berbeciowania". Miałam zaledwie 7 lat! 

Jeśli chcecie wiedzieć, to następne były "Igrzyska Śmierci", które w pewien sposób zakończyły moje dzieciństwo.



Woooow! Długi ten post :)
Mam nadzieję, że się podobał!


Do przeczytania!
Anne M

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentuj :) To tylko chwila!